drucik prowadzi tutaj blog rowerowy

drucik

Grudzień, 2011

Ostatni raz w tym roku ;)

d a n e w y j a z d u 16.66 km 0.00 km teren 01:10 h Pr.śr.:14.28 km/h Pr.max:37.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: 50 m Kalorie: 400 kcal Rower:Salamander
Sobota, 31 grudnia 2011 | dodano: 31.12.2011

Pretekstem do dzisiejszego rowerowania były zakupy.
Najpierw owoce, potem pieczywo :)

Jak to zwykle bywa trzeba podsumować poprzedni rok.
Założenia były niewygórowane:
- doprowadzić do porządku oba rowery
- pojeździć trochę więcej niż w 2010
- drugi pilot już za ciężki, nie będzie już wspólnej jazdy raczej :(
Pierwszy punkt udało się spełnić, niestety radość trwała krótko.
Druga próba jazdy na Graciku skończyła się zniszczeniem zacisku w tylnym kole.
Zatem pierwszy punkt oceniamy słabo.
Punkt drugi i tu jest sukces. Ponad dwa razy więcej kilometrów natrzaskanych i drugi wynik roczny od kiedy prowadzę statystyki. Byłoby jeszcze lepiej ale skręcenie kostki w październiku pokrzyżowało plany.
I ostatni punkt. Tutaj mamy nieoczekiwany sukces :) Po pierwsze 10 razy pojechaliśmy jeszcze z fotelikiem, po drugie w sierpniu kupiliśmy przyczepkę i dołożyliśmy kolejne 5 wycieczek. W sumie ponad 150km spędziliśmy razem na rowerze.
Poprzedni rok oceniam pozytywnie :), to następny musi być jeszcze lepszy.
Założymy sobie prosty plan:
- najwięcej km w roku (czyli około 1200km)
- poprawić wyniki w kategorii 12374 :)
- zrobić coś jeszcze rowerowego czego nie zrobiłem do tej pory ;)

Na koniec fantastycznie prosta i przyjemna melodia, dobrze się kręci jak siedzi w głowie:

Transportowo

d a n e w y j a z d u 20.00 km 0.00 km teren 01:20 h Pr.śr.:15.00 km/h Pr.max:27.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:314 m Kalorie: 471 kcal Rower:Salamander
Środa, 28 grudnia 2011 | dodano: 28.12.2011

W związku z wywozem dzieci do Babci uknułem chytry plan.
Zawiozłem latorośle do Babci blachosmrodem i podstępnie ukryłem w bagażniku rower.
Po niezwykle czułym pożegnaniu (Pa Tato, idź już) wydobyłem rower z samochodu.
Pozapalałem lampy i ruszyłem do domu. Po drodze wypróbowałem nową drogę rowerową wzdłuż Kartuskiej i wzdłuż Łostowickiej. A w domu czekała na mnie błoga cisza :D

Pierwszy raz po kontuzji

d a n e w y j a z d u 12.00 km 0.00 km teren 00:50 h Pr.śr.:14.40 km/h Pr.max:31.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: 81 m Kalorie: 277 kcal Rower:Salamander
Poniedziałek, 26 grudnia 2011 | dodano: 26.12.2011

Od 3 miesięcy nie jeżdżę i nie biegam. Jedyny ruch z jakiego korzystałem w tym czasie to rowerek stacjonarny i hantle. Skręcenie kostki wybiło mnie z rytmu i obniżyło mocno moje morale. Dzisiaj mieliśmy prawie wiosenną pogodę. Urywający głowę wiatr był na tyle ciepły, że zacząłem zastanawiać się nad przetestowaniem nogi w outdoorowej aktywności. Zapakowałem się w ciuchy i wyciągnąłem rower na podwórko. Z pewną nieśmiałością wpiąłem lewą nogę w pedał i wypiąłem. Nie było źle, tylko lekki dyskomfort. Zatem ruszam i obieram kierunek Nowa Łódzka (a właściwie to Vaclava Havla).

Przy okazji mały wtręt, ulica była częściowo otwarta od listopada (jedna nitka w jeżdżona w obie strony). Od 19 grudnia gazety trąbiły o wielkim otwarciu nowej ulicy i o tym, że skończą się korki. 23 grudnia w asyście kamer ulica została otwarta. O godzinie 10 idąc do sklepu stwierdziłem, że pojawił się korek w kierunku nowego skrzyżowania. Wielce oznajmiony sukces okazał się przykładem totalnej bezmyślności. Sygnalizacja na skrzyżowaniu jest ustawiona pod docelowy układ (razem z tramwajem, który pojawi się w przyszłym roku), w związku z tym na skrzyżowanie przez część cyklu jest puste bo powinien pojawić się na nim tramwaj. Oczywiście usłyszeliśmy już, że ustawienia świateł zostaną skorygowane po nowym roku. Problem oczywiście w tym, że można się psychicznie nastawiać na stały koszmar w momencie pojawienia się na skrzyżowaniu tramwaju. Brawa dla odpowiedzialnych za cały projekt i brawa dla kogoś kto odpowiadał za "triumfalne" uruchomienia obu jezdni. Tyle tytułem wtrętu.

Zwiedziłem Havla od spodu do góry. Przedostanie się w poprzek czy to przy skrzyżowaniu ze Świętokrzyską czy przy Wilanowskiej to kilka dobrych minut w plecy. Pojechałem dalej wypróbować asfalt rowerowy przy ulicy Witosa i zawróciłem w okolicach Dragana. Wróciłem przez Wilanowska i w poprzek Havla.

W trakcie pedałowania noga nie daje o sobie znać, problemem jest wypinanie. Na szczęście nie jest to jakiś dramatyczny problem i pewnie za jakiś czas ustąpi. Zatem jest przełom i jeżeli pogoda pozwoli wybiorę się jeszcze w tym roku na wycieczkę albo dwie. Kolejnym krokiem będzie próba truchtania i pomalutku można będzie wrócić do regularnego wietrzenia się :)