drucik prowadzi tutaj blog rowerowy

drucik

Sierpień, 2013

II Gdyński Nocny Przejazd Rowerowy

d a n e w y j a z d u 77.11 km 5.00 km teren 04:57 h Pr.śr.:15.58 km/h Pr.max:42.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:400 m Kalorie: 2000 kcal Rower:Salamander
Sobota, 31 sierpnia 2013 | dodano: 05.09.2013

Pojechałem do Gdyni na "II Gdyński Nocny Przejazd Rowerowy".
W trakcie dojazdu tam i z powrotem noga ładnie podawała.
Przejazd tłumny i powolutku jak to zwykle bywa.
Szczególny mój "podziw" budziły osoby bez przedniego oświetlenia, najwyraźniej to miał być dla nich element "przeprawowy".
Trasa przejazdu sympatyczna, trochę górek, trochę asfaltu i trochę piasku.
Na końcu przejazdu było ognisko na Polance Redłowskiej.
Obejrzałem ognisko z bliska i wróciłem do domu.

Krótko i mokro

d a n e w y j a z d u 17.82 km 4.00 km teren 00:57 h Pr.śr.:18.76 km/h Pr.max:36.00 km/h Temperatura: HR max:124 ( 66%) HR avg:148 ( 79%) Podjazdy: 50 m Kalorie: 500 kcal Rower:Salamander
Środa, 14 sierpnia 2013 | dodano: 15.08.2013

Pojechałem sprawdzić jak sprawdzi się kupione mocowanie do Garmina.
Po niedzielnej wycieczce mój rower wydawał się mały, lekki i niestabilny.
Pogoda fantastyczna, słońce mnie oślepiało a w tym samym momencie deszcz przemaczał mnie do cna. Mocowanie dało radę.

Niewidomi na tandemach!

d a n e w y j a z d u 52.26 km 3.00 km teren 03:13 h Pr.śr.:16.25 km/h Pr.max:35.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:100 m Kalorie: 1500 kcal Rower:Tandem
Niedziela, 11 sierpnia 2013 | dodano: 12.08.2013

Tym razem nietypowa wycieczka. Ktoś na facebooku udostępnił link do strony http://niewidominatandemach.pl/ (może Flash?). W aktualnościach pojawiło się info o możliwości sprawdzenia swoich sił jako pilot w tandemie. Telefon do organizującego wycieczkę Michała i jestem umówiony na 8 rano w Gdańsku. Z Gdańska wycieczka ma pociągiem dostać się na Hel i na rowerach dojechać do Władysławowa.
Jak zaczyna się wycieczka na tandemach? Od ich pracowitego wnoszenia po schodach, znoszenia ze schodów, wpychania do pociągów i wyciągania z pociągów :) Zanim przejechaliśmy choćby metr bolały mnie już plecy ;)
W Gdyni udało się nie zdążyć na przesiadkę i doświadczenie tandemowe rozpocząłem od krótkiej przejażdżki na Tadzikowozie. Pojechaliśmy na plażę w Gdyni i z powrotem. Przepychanie się długim i ciężkim rowerem przez tłumy ludzi kibicujących triathlonistom to nowe doświadczenie. Ze względu na masę pojazdu nie używa się hamulców. Zamiast tego korzysta się z sygnału dźwiękowego :) Mój napęd w osobie Tadeusza dotarł do plaży i sprawdził czy woda w zatoce jest mokra. Po sprawdzeniu wróciliśmy na dworzec gdzie czekała nas kolejna operacja wnoszenia i wpychania sprzętu.
Pociąg jechał prawie dwie godziny na Hel w trakcie których słuchając jak zajętymi ludźmi są moi teoretycznie niepełnosprawni towarzysze musiałem trzymać szczękę. Inaczej zbierałbym ją z podłogi. Przyjechali na tandemach z Białegostoku, wcześniej objeżdżali Mazury, Wojtek dla odmiany pojechał na rowerze do Gruzji, gdzie wcześniej Natalia przekonywała Gruzinów do obecności psów przewodników. Oczywiście w trakcie jazdy zaczęli planować kolejną wyprawę...
W końcu pociąg dojechał do Helu i po raz kolejny przeprowadziliśmy operację wypakowywania sprzętu. Po ustaleniu par dla każdego roweru otrzymałem dodatkowy obowiązek jako "miejscowy" i poprowadziłem cały peleton w stronę cypla. Pomalutku kręcąc pomiędzy tłumami ludzi dotarliśmy do plaży. Tam niektórzy postanowili zakosztować kąpieli morskiej a "lokalsi" pilnowali rowerów.

Po wysuszeniu ekipy w końcu zabraliśmy się za to na co czekałem od rana. Zaczęła się jazda :) Początek drogi z Helu to dróżka pomiędzy drzewami. Dla tandemu to zasadniczo singiel ;) zwłaszcza na zakrętach. Rower jest długi i ciężki, wymaga przyzwyczajenia i zmiany pewnych nawyków. Najważniejszy jest spokój i tu Tadeusz jadący z tyłu dawał radę przekonując mnie, że jadę dobrze i korygując moje błędy. Nie wolno zbyt gwałtownie reagować bo dla osoby z tyłu wszelkie gwałtowne manewry są nieprzyjemne i dodatkowo jeżeli nie uprzedzimy o tym co się dzieje są powodem do niepokoju. Trzeba pamiętać o tym, że promień skrętu jest większy (przekonałem się o tym kiedy rower zamiast zacieśniać zakręt zaczął kierować się ku zewnętrznej krawędzi drogi). Zatrzymujący się tandem potrzebuje więcej miejsca na hamowanie, zestaw dwóch ludzi i długi rower może ważyć z 200 kilo. Ruszając trzeba skoordynować drugą osobę tak aby rower płynnie nabrał prędkości, tutaj pomocą było dla mnie to, że wcześniej jeździłem z fotelikiem zmieniającym mocno równowagę roweru. Pilot ma też obowiązek informować drugą osobę o wszelkich manewrach, zmianach nawierzchni oraz atrakcjach turystycznych ;) Tyle obowiązków i zagrożeń.
Jak rozpędzimy rower i na drodze nie ma przeszkód zaczyna się jazda z wielkim bananem na twarzy. Uczucie kiedy "napęd" zaczyna mocna pracować i rower niemalże wyrywa się spod Ciebie jest fantastyczne. Dokładasz swoje i cyferki na liczniku szybko rosną. Pomimo sakw, sfatygowanego napędu i wiatru w twarz utrzymanie prędkości ponad 30km/h nie jest szczególnym wyczynem. Tandem pożera kilometry jak wściekły. Początek drogi z Helu to piaszczysta droga z małymi pagórkami i zakrętami. Jechało się fantastycznie! Tandem na pagórki wjeżdża siła rozpędu i rozpędu nabiera na zjazdach. Rozpędzony jest stabilny i jeżeli promień zakrętu pozwala to można prawie nie zwalniać. Wrażenie jest tak pozytywne, że do tej pory jestem nakręcony, czego dowodem jest ten nieco długi tekst :D
W Jastarni wycieczka zatrzymała się na obiad. Po popasie ruszyliśmy w stronę Władysławowa. Po dotarciu na miejsce grupa podzieliła się. Tadeusz i Ania zostali aby czekać na swoje pociągi a reszta ruszyła do Gdyni.
Grupa jeszcze w komplecie:

Niektórzy uzupełniają braki snu nie rozstając się przy tym z rowerem:

W Gdyni po kolejnej operacji transferowej zmieniłem rower i tym razem ruszyłem z Michałem. Kontynuując rolę pilota całej grupy poprowadziłem w stronę Gdańska. W okolicach Wielkopolskiej opuściła nas kolejna para (Natalia, Wojtek) i pozostałe dwa tandemy udały się w dalszą drogę. Za Orłowem zjechaliśmy w stronę ścieżki nadmorskiej. W okolicach molo nastąpiła kolejna roszada taborowa i dalej ruszyłem na trzecim rowerze z lekkim "napędem". Po przemęczeniu się na sopockim odcinku dotarliśmy do gdańskich asfaltów ;) Z tego co słyszałem droga przypadła gościom do gustu :) Potem z Brzeźna do Opery i rowerową eSką do Gdańska. Tutaj opuściłem kierującą się w stronę noclegu grupę (Aniceta, Michał i Tomek) i przy pomocy komunikacji miejskiej dotarłem do domu.
Podsumowując było to mega pozytywne doświadczenie. Jazda na tandemie to niezła zabawa i dostarcza mnóstwa wrażeń. Drugim ogromnym plusem byli ludzie. Pozytywnie zakręceni, trudno się z takimi nudzić. Pełni energii i pomysłów (dodajmy bardzo różnych pomysłów *eg*). Dziękuję Wam bardzo za wycieczkę i co złego to nie ja. Chętnie powtórzę doświadczenie i polecam innym. Na podanej stronie można zgłosić swój udział jako wolontariusz i spróbować swoich sił.

Po rower Basi

d a n e w y j a z d u 7.32 km 0.00 km teren 00:30 h Pr.śr.:14.64 km/h Pr.max:24.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: 65 m Kalorie: 200 kcal Rower:Btwin original 5
Sobota, 10 sierpnia 2013 | dodano: 10.08.2013

Pobiegłem po rower Basi nocujący u znajomej.