drucik prowadzi tutaj blog rowerowy

drucik

Dopaść Transcassubię

d a n e w y j a z d u 55.22 km 15.00 km teren 04:22 h Pr.śr.:12.65 km/h Pr.max:39.90 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:193 m Kalorie: kcal Rower:Salamander
Sobota, 4 lipca 2009 | dodano: 04.07.2009

Plan był prosty: wstać 4:40, przepedałować 20 km i sfocić pociąg jeżdzący raz w roku. Na dojazd zaplanowałem poniżej 2 godzin i jakieś 15 minut na znalezienie dobrego miejsca na fotkę.
Zaczęło się od 30 minutowego spóźnienia (zaspało się trochę).
Szybkie śniadanko i zaczynamy wyścig z czasem.
Na miejsce docieram o 7.05 (planowy odjazd), na szczęście widzę ludzi na stacji, znaczy nie odjechał. Wrzucam rower na nasyp i gramolę się na górę.
Szukam miejsca, pot zalewa mi oczy, w końcu decyduję, że brzeg wykopu będzie idealny, potem jeszcze kawałek w stronę torów i jaaaadę na butach w dół
Zatrzymuję się na szczęście poza skrajnią. Słyszę pociąg, ocieram pot, włączam aparat i czekam. Ręcę mi drża, trudno mi się skupić ze zmęczenia i pierwsza próba zdjęcia wygląda tak:

Szybka poprawka i mamy ostrość

ale nie na to co trzeba :/

Kolejne podejścia owocują w końcu pociągiem z motywem diesel-power ;)

(uczciwie trzeba przyznać, że zdjęcie jest mocno średnie jak na ilość wysiłku, które mnie kosztowało :/)

Moje poczynania na zboczu wykopu wzbudziły zainteresowanie obsługi pociągu

Jak zacząłem się gramolić do góry to się okazało, że te miłe zielone roślinki
wokół mnie to pokrzywy. W połączeniu z krótkimi spodenkami dało to efekt mało przyjemny ;) Wyciągam rower, okazuje się, że bidon zniknął, siegam do plecaka po drugą butelkę, też nie ma. Oględziny drogi na nasyp dają rezultat w postaci odzyskania obu zgub.

Pomalutku już udaję się na przystanek i oglądam rozkład, wynika z niego, że za 30 minut przejadą dwa pociagi. Decyzja: jadę na wiadukt i czekam.
Ruszam w stronę wiaduktu (oczywiście źle skręcam i muszę kawałek wrócić).

W oczekiwaniu na pociąg focę "okolicę"

i "żuczka" (korzystałem z niego pierwszy raz :))

Planowo nadjeżdza szynobus w kieunku Gdyni

Po kolejnych 10 minut pociąg w przeciwnym kierunku

Atrakcje kolejowe zakończone, czas wracać do domu.
W drodze powrotnej nastąpiło:
- zgubienie drogi (razy kilka)
- nieoczekiwane zakończenie torów po których szedłem